2006 började Scoutgillet att engagera sig för ett fadderbarn från Mali. Hon heter Assan och är född 1999 och kommer från en mycket fattig familj. Engagemanget sker via Bornefonden i Danmark.
Varje medlem betalar 100:-/år som sedan skickas via Bornefonden till Assan. Med dessa pengar blir det ett stort stöd för Assans skolgång samt inköp av kläder till sig själv.

2018 i februari har Assan gift sig och flyttat till Elfenbenskusten. I och med detta upphör bidraget från Bornefonden och vårt Scoutgille.

Från och med hösten 2018 stödjer St. Georgs Scoutgille Ale SOS Barnbyar. Även till denna stödverksamhet betalar varje medlem 100:-/år som skickas till SOS Barnbyar. Vi har riktat vårt stöd till Provinsen Chipata i östra delen av Zambia. Stödet går till bl a skola och familjehem för de utsatta barnen.
Gå till denna sida.